Žene naučnici sa Univerziteta Crne Gore sve vidljivije

Svjetski pretraživač naučnih radova Google Scholar danas, 2. novembra 2020. godine, registruje 494 imena naučnika Univerziteta Crne Gore, od čega je 258 žena naučnika.

Da su žene sve snažnije u naučnoj zajednici Crne Gore, ukazuje i činjenica da je najcitiranija naučnica redovni profesor Prirodno-matematičkog fakulteta (PMF) prof. dr Nataša Raičević, u oblasti fizike elementarnih čestica, sa 11.201 citata. Ona je vođa naučnog tima UCG, uključenog u jedan od vodećih CERN-ovih eksperimenata za proučavanje čestica (CMS) u Velikom hadronskom sudaraču.

Mada Google Scholar lista bilježi da ima 22 imena žena naučnika više nego kolega naučnika, u prvih deset najcitiranijih naučnika dominiraju kolege.

U vrhu Google Scholar liste su, odmah iza profesorice Raičević, prof. dr Duško Bjelica, na drugom mjestu, sa 10.930 citata i prof. dr Ljubiša Stanković, na trećem mjestu sa 9.406 citata.

Profesor Bjelica zauzima prvo mjesto u svijetu sa istraživanjima u oblasti sportskog treninga, a bavi se i ostalim istraživanjima u domenu sportskih nauka. Predsjednik je Upravnog odbora Univerziteta Crne Gore i redovni profesor Fakulteta za sport i fizičko vaspitanje.

Profesor Stanković je saradnik najveće tehničke profesionalne organizacije na svijetu za napredak tehnologije IEEE i član Academia Europaea. Njegova oblast istraživanja su digitalna obrada signala, analiza vremenskih frekvencija signala, radarska obrada signala i slično.Potpredsjednik je Crnogorske akademije nauka i umjetnosti (CANU), bivši rektor Univerziteta Crne Gore i redovni profesor Elektrotehničkog fakulteta(ETF).

Među preostalih prvih deset naučnika, sa postignutim rezultatima, ističu se, sljedećim redosljedom:  dekan i vanredni profesor Fakulteta za sport i fizičko vaspitanje UCG prof. dr Stevo Popović (9.288), dvije naučnice Prirodno-matematičkog fakulteta prof. dr Gordana Laštovička-Medin (7.963) i prof. dr Ivana  Pićurić, (6.284), prof. dr Igor Đurović, redovni profesor ETF-a i član CANU-a,(5.116),  prof. dr Srđan Stanković (4.640 citata), takođe redovni profesor ETF-a, prof. dr Vladimir Pešić (3.909), sa PMF-a i docent Fakulteta za sport i fizičko vaspitanje doc. dr Jovan Gardašević sa 3.706.

Strategijom razvoja Univerziteta Crne Gore (2019-2024), Univerzitet je posvećen jačanju internacionalizacije i konkurentnosti, odnosno povećanju međunarodne vidljivosti i uporedivosti u okviru Evropskog prostora visokog obrazovanja i Evropskog istraživačkog prostora.

Google Scholar lista, koja danas bilježi 494 naučnika sa UCG, rangira naučne radove na osnovu mjerenja cijelog teksta, u zavisnosti od toga gdje je objavljen, ko ga je napisao, koliko često i kako je citiran u drugoj naučnoj literaturi. Na svjetskom nivou sadrži bazu za koju se procjenjuje da ima 389 miliona dokumenata, a u kojoj se pozicioniraju i crnogorski naučnici.

Informacija o citiranosti naučnika Univerziteta Crne Gore dostupna je na Google Scholar listi, na linku:

Medijske objave:

www.academlink.com/vesti/zene-naucnici-sa-univerziteta-crne-gore-sve-vidljivije