FPN realizuje obuku za više od 50 nastavnika osnovnih i srednjih škola na temu medijske pismenosti
Više od 50 nastavnika osnovnih i srednjih škola iz cijele Crne Gore polaznici su radionice “Medijski opismenjeni predavači - preduslov za kvalitetno obrazovanje zumera i generacije alfa”, koju realizuje Fakultet političkih nauka u saradnji sa Agencijom za elektronske medije u okviru projekta “Medijska i informacijska pismenost u funkciji razvoja kritičkog mišljenja i zagovaranja mladih”.
“Tradicionalni i novi mediji nisu iskoristili izazov pandemije da vrate mlade kao auditorijum tradicionalnim medijima, kao i da im pruže nove sadržaje u onlajn medijima”, navela je profesorica Dubravka Valić Nedeljković. Ona je govorila o primjerima dobre prakse implementacije medijske pismenosti u obrazovni sistem. Na prvoj sesiji u okviru vebinara Valić Nedeljković je istakla važnost roditeljskog nadzora nad medijskim sadržajima koje djeca konzumiraju i objasnila da nije dovoljno kontrolisati vrijeme koje dijete provodi uz medije. Ona je ukazala na potencijalne posledice koje mogu prouzrokovati prikrivene poruke filmske produkcije, među kojima kao najučestalije ističe promociju alkohola i cigareta.
Medijska ekspertkinja Tatjana Ljubić pojasnila je polaznicima funkcionisanje algoritama društvenih mreža, filter mjehura, kao i opasnosti sa kojima se društvo susreće zbog širenja lažnih vijesti, naročito u kriznim vremenima. Ljubić je zaključila da je ovo doba ne samo infodemije, već i dezinfodemije, ali i da prezasićenost informacijama ponekad može biti iscrpljujuća. Ona je kao rješenje predložila implementaciju medijske pismenosti u formalni sistem obrazovanja.
Aktivnosti se nastavljaju kroz još dvije onlajn radionice 28. i 29. januara. Radionice su dio Zajedničkog regionalnog programa @dijalogzabuducnost, koji u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Srbiji sprovode UNESCO, UNICEF i UNDP.