12.10.2016

SAGE objavio rad doc.dr Svetlane K. Perović


U prvom izdanju monografije pod nazivom: The SAGE Encyclopedia of Online Education, vodeće međunarodne izdavačke kuće  u Americi "SAGE Publishing", našao se i rad doc. dr Svetlane K. Perović, sa Arhitektonskog fakulteta u Podgorici,  Univerziteta Crne Gore.

Izdavačkom projektu, u uredništvu profesora Stivena L. Danvera, dr Perović je dala doprinos radom  "Student retention“, u enciklopediji u kojoj međunarodni  naučnici i eksperti, kroz multidisciplinarni pristup,  pružaju sveobuhvatni i detaljni prikaz svih aspekata oblasti online učenja i obrazovanja.

 „Moderni obrazovni sistem sve više stavlja akcenat na fleksibilnije studijske programe koji su pristupačniji zbog manje  fizičke angažovanosti i uštede vremena. Zato su online studijski programi u fokusu interesovanja. Međutim, online edukacija  u odnosu na tradicionalno učenje zahtijeva veću motivaciju, posvećenost, spremnost na izazove i samostalno prevazilaženje izazova, posebno psiholoških“, razmatra u svom radu dr Perović.

Sa aspekta zadržavanja studenta na studijama, dr Perović navodi da virtuelna interakcija  još nije ostvarila visok nivo produktivnosti u poređenju sa  socijalnom interakcijom koja se ostvaruje u  materijalnim akademskim ambijentima. „Istraživanja ukazuju da je, sa aspekta zadržavanja studenta, najpovoljniji hibridni sistem obrazovanja koji kombinuje klasične i online metode učenja. U online okruženju značajno je proaktivno djelovati, kroz razvoj adekvatnih programa koji će umanjiti rizik od napuštanja“, navodi se u radu.

U tom pogledu, u svom radu dr Perović prepoznaje različite kategorije studenata: studenti koji završe u roku, studenti koji napuste studije, ali se posle izvjesnog vremena vrate i nastave studije u toj ili drugoj instituciji i studenti koji odustaju prije završetka studija.

Pitanje zadržavanja studenata, smatra dr Perović, je kompleksno i zahtijeva razumijevanje kako akademskih faktora, kao što su akademska podrška, motivacija, stimulisanje, integracija, pravila, politike, tako i neakademskih faktora, kao što su socijalna integracija, podrška društva, porodice, psihološka samoregulacija, osjećaj zadovoljstva, motivacija. Da bi se uzroci napuštanja studija adekvatno sagledali, potrebno je da u sistemima obrazovanja postoje adekvatni  podaci i informacije o studentima koji su upisali studije.

„Zadržavanje studenta  je direktno povezano sa kvalitetom ponude određene institucije, mogućnostima izbora, podrškom koju nudi u svojim programima“,  zaključuje dr Perović.  Stoga,  ona ukazuje da je programe zadržavanja studenata  potrebno konstantno razvijati i unapređivati u skladu sa razvojem akademske institucije i prema potrebama društva, a u cilju održivog razvoja online visokog obrazovanja.

https://us.sagepub.com/en-us/nam/the-sage-encyclopedia-of-online-education/book243381

 


Facebook Viber Twitter Google LinkedIn StumbleUpon Tumblr Pinterest Email Print
Vijesti   >>>

21.09.2017 Arhitektonski fakultet

Podgorica Art festival _Izložba studenata Arhitektonskog fakulteta

DETALJNIJE

14.09.2017 Arhitektonski fakultet

Obilježen Dan Arhitektonskog fakulteta

DETALJNIJE

05.07.2017 Arhitektonski fakultet

Vijeće Arhitektonskog fakulteta u Podgorici predložilo prof.dr Svetislava G. Popovića za dekana Arhitektonskog fakulteta za mandatni period 2017-2020.

DETALJNIJE

13.06.2017 Arhitektonski fakultet

Radovi profesora Arhitektonskog fakulteta u knjigama vodećih međunarodnih izdavača SAGE i Springer

DETALJNIJE

01.12.2016 Arhitektonski fakultet

Monografija_10 godina Arhitektonskog fakulteta

DETALJNIJE

13.04.2017 Arhitektonski fakultet

Pohvala prof.dr Svetislavu G. Popoviću

DETALJNIJE

01.12.2016 Arhitektonski fakultet

Studentska publikacija

DETALJNIJE

01.12.2016 Arhitektonski fakultet

Obilježena desetogodišnjica Arhitektonskog fakulteta

DETALJNIJE

22.11.2016 Arhitektonski fakultet

Učenici Osnovne škole u posjeti Arhitektonskom fakultetu

DETALJNIJE

15.11.2016 Arhitektonski fakultet

Promocija monografije prof. Dimitrija Mladenovića

DETALJNIJE