Filozofski fakultet

Biografija - Marojević Jovana




Biografija - Marojević Jovana

Jovana Marojević, rođena je 23. 05. 1985. godine u Nikšiću, gdje je završila i osnovnu i srednju školu. Osnovne akademske studije na Studijskom programu za pedagogiju upisala je studijske 2004/2005. godine na Filozofskom fakultetu u Nikšiću. Završila ih je u redovnom roku, 2007. godine, stičući tako kvalifikaciju Stepen Bachelor (BA), sa prosječnom ocjenom “A” (9.74). Studijske 2007/2008 godine upisuje postdiplomske specijalističke akademske studije, koje nakon godinu dana završava sa srednjom ocjenom “A” (9.92), i time stiče Stepen Specijaliste (Spec. Art). Akademske magistarske studije pedagogije upisala je 2008/2009. godine na Filozofskom fakultetu u Nikšiću, i položila ispite sa prosječnom ocjenom “A” (10.00); magistarski rad “Percepcija dječijih prava u vaspitno-obrazovnom sistemu Crne Gore” odbranila sa najvišom ocjenom “A” (10.00), 2011. godine. Doktorske studije pedagogije na Filozofskom fakultetu u Nikšiću upisala je 2013. godine. Ispite na doktorskim studijama položila je sa najvišom prosječnom ocjenom, “A” (10.00).

U novembru 2018. godine odbranila je doktorsku disertaciju "Autonomija djeteta i institucionalni model djetinjstva u Crnoj Gori", pod mentorstvom prof. dr Saše Milića.

Oblasti njenog naučnog interesovanja su kritička pedagogija i studije djetinjstva.

Radovi objavljeni u periodici i naučnim skupovima:

  • Todorović, K., Marojević, J., Krtolica, M. and Jaramaz, M. (2023). ‘Only What’s Right’: Normalising Children’s Gender Discourses in Kindergarten (The Case of Montenegro). Education As Change 27 (February): 23 pages. 

  • Marojević, J. (2021): Odnosi moći u interakcijama odrasli-dijete: preispitivanje mogućnosti autentičnog življenja u vrtiću. Svjetska naučno-stručna online konferencija: Reflections of modern preschool curricula on the development of preschool theory and practice around the world and in the Republic of Croatia. ENNEA. (predavanje po pozivu)

  • Marojević, J., Todorović, K., Milić, S. (2020). ”Pedagogy of Listening” vs. “Pedagogy of listening to Educators”: Ethnographic Research on Child Autonomy in Kindergartens in Monetenrgo, Društvena istraživanja, Vol. 29, No. 4., str. 575-597.
  • Marojević, J., Milić, S. (2017). Habermas and Freire in a Dialogue: Pedagogical Reading of Habermas, Croatian Journal of Education, Vol. 19; No. 2, str. 605-635.

  • Marojević, J. (2017): Od ekološke ka bioekološkoj teoriji ljudskog razvoja – čovek i okruženje u dijalogu, Teme, br. 1. str. 23-39. 

  • Marojević, J. (2016): Od epistemologije do skrivenog kurikuluma: kritička vs. "bankovna" pedagoška perspektiva, Nastava i vaspitanje, Vol. 1., str. 125-138.

  • Marojević, J. (2014): Epistemološke osnove kritičke pedagogije, Nastava i vaspitanje, br. 4, str. 607-620.

  • Marojević, J. (2014): Obrazovanje i politika u diskursu – ogled kritičke pedagogije, Pedagogija.  God. 69, br. 2 (2014), str. 203-211.

  • Milić, S., Marojević, J. (2014): Implementacija koncepta dječijih prava u crnogorskom obrazovnom sistemu, Pedagogijska istrazivanja, Zagreb: Pedagogijsko društvo Hrvatske, Vol.11, No.1, 2014, str. 127-138; ISSN: 1334-7888.

  • Marojević, J. (2014): O kritičkoj pedagogiji Anrija Žirua, Vaspitanje i obrazovanje, Vol 2. str. 17-36.

  • Marojević, J. (2011): Participacija učenika u školi kao pedagoški ideal budućnosti, Vaspitanje i obrazovanje, Vol 4. str. 121-133.

  • Marojević, (Radović) J. (2009): Montesori pedagogija u savremenim pedagoškim učenjima, Vaspitanje i obrazovanje, Vol 1. str. 173-187.



Ne propustite nijednu važnu vijest, pretplatite se na vijesti Akademski forum.