Filozofski fakultet, 31.12.2020
Dr Vučina Zorić, vanredni profesor na Filozofskom fakultetu, održao je onlajn predavanje na temu “Moralno vaspitanje kao komponenta razvoja ličnosti – multidisciplinarni kontekst”. Predavanje je realizovano 29.12. 2020. godine u okviru projekta ''Jačanje akademskog integriteta - interdisciplinarni istraživački pristup etičkom ponašanju u visokom obrazovanju''.
Prodekanica za nastavu na Filozofskom fakultetu, prof. dr Dijana Vučković, u uvodnoj riječi je istakla značaj i kompleksnost predmeta istraživanja projekta, te važnost multidisciplinarnog pristupa razmatranju morala u kojem pedagoški aspekt ima svoje nezaobilazno i važno mjesto i ulogu.
Predavanje prof. dr Vučine Zorića se sastojalo iz dvije povezane cjeline koje su u određenim segmentima sadržavale različite uglove posmatranja i stavove u pogledu analize odnosa morala i vaspitanja – univerzalnog i vankontekstualnog viđenja moralnog vaspitanja kao komponente razvoja ličnosti i morala u kontekstu u pragmatističke koncepcije vaspitanja Džona Djuija. U prvom dijelu predavanja razmatran je moral u kontekstu procesa vaspitanja i obrazovanja, njegove funkcije, kompleksan odnos povezanosti i prepletenosti sa drugim komponentama vaspitanja, cilj, zadaci i principi, to jest, složenost, aktivni karakter, oslanjanje na pozitivno, uvažavanje individualnih i uzrasnih osobenosti, jedinstvo zahtjeva i poštovanje ličnosti vaspitanika, te društvena uslovljenost i njegova struktura. Drugi dio predavanja je bio usmjeren na kompleksan odnos morala, umjetnosti i religije u pragmatističkoj koncepciji vaspitanja Džona Djuija. Ukazano je na njegovo viđenje uloga i uticaja nauke na filozofiju i pedagogiju, odnosno u oblastima logike, istraživanja u oblastima, morala, umjetnosti, religije, te socijalnih pitanja i sistema vrijednosti. Analizirano je Djuijevo viđenje moralnih principa i moralnih pravila, važnosti moralne perspektive kao intrinzične kurikulumu, te emocija, reakcija i ličnih odnosa u moralnom vaspitanju, odnosno njegove socijalne orijentacije u razvoju socijalne inteligencije. Kontekstualni pristup i viđenje misli i morala kao evolucijskog procesa u skladu su sa Djuijevim viđenjem sopstvene filozofske i pedagoške koncepcije kao vizija koje se moraju preispitivai i provjeravati, a ne prihvatati i slijediti kao skup univerzalno važećih i efektivnih, gotovih i konačnih recepata i rješenja.
Diskusija koja je uslijedila poslije predavanja je bila usmjerena na analizu i pokrenula pitanja u vezi s savremenim moralnim vaspitanjem, njegovim mjestom, ulogom i važnosti, te potrebom da se vratimo novim čitanjima klasika pedagogije, psihologije i filozofije, a među njima i misli Džona Djuija koja i danas djeluje aktuelno.
Uprava Filozofskog fakulteta
18.01.2021
Filozofski fakultet
15.01.2021
Filozofski fakultet
11.01.2021
Filozofski fakultet
11.01.2021
Filozofski fakultet
05.01.2021
Filozofski fakultet
31.12.2020
Filozofski fakultet
29.12.2020
Filozofski fakultet
29.12.2020
Filozofski fakultet
21.12.2020
Filozofski fakultet
12.12.2020
Filozofski fakultet