Fakultet političkih nauka

Vuković Ćalasan: Neophodno izbjeći zamke politizacije i instrumentalizacije etničkog i nacionalnog




Vuković Ćalasan: Neophodno izbjeći zamke politizacije i instrumentalizacije etničkog i nacionalnog

 

Poslednjeg dana trodnevne radionice na temu “Medijski opismenjeni predavači - preduslov za kvalitetno obrazovanje zumera i generacije alfa”, preko 50 nastavnika osnovnih i srednjih škola unaprijedili su svoja praktična znanja iz oblasti fotoforenzike. Medijska ekspertkinja Tatjana Ljubić predstavila je učesnicima internet alate za prepoznavanje autentičnosti fotografija. Ona je objasnila da nije dovoljno provjeriti da li je neka fotografija autentična ili ne, već razumjeti i kontekst u kojem je ona prikazana. 

Multikulturalizam kao vrijednost, a ne izazov, bio je u fokusu drugog dijela radionice. Profesorica Danijela Vuković Ćalasan govorila je o pravno – institucionalnom okviru politike multikulturalizma u Crnoj Gori.  Ona je navela zabrinjavajući podatak, tj. da je među srednjoškolcima u Crnoj Gori visok stepen autoritarne političke socijalizacije. Vuković Ćalasan je ukazala na značaj medija kada je riječ o predstavljanju različitih manjinskih zajednica, te pojasnila da mediji treba da izbjegavaju zamke politizacije i instrumentalizacije etničkog i nacionalnog u oblasti politike. “Nije važno samo da su reprezentovane u medijima, već i kako su reprezentovane pojedine manjinske zajednice”, zaključila je profesorica Vuković Ćalasan.

Fakultet političkih nauka u saradnji sa Agencijom za elektronske medije realizovao je trodnevni vebinar, tačnije drugu radionicu na temu medijske i informacijske pismenosti namijenjenu nastavnicima osnovnih i srednjih škola u Crnoj Gori. 

Aktivnosti su realizovane u okviru projekta “Medijska i informacijska pismenost u funkciji razvoja kritičkog mišljenja i zagovaranja mladih”, a dio su Zajedničkog regionalnog programa @dijalogzabuducnost, koji u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Srbiji sprovode UNESCO, UNICEF I UNDP.

#DijalogZaBuducnost

#DialogueforFuture

#FPNUNSA

#FPNUNBG

#FPNUNCG

Dokumenti

Broj posjeta : 94