OSNIVANJE I RAZVOJ




Studijski program Arhitekture na Univerzitetu Crne Gore osnovan je 2002. godine, u okviru Građevinskog fakulteta,  usaglašen sa programima kredibilnih mediteranskih studija arhitekture. Od 2006. godine Arhitektonski fakultet u Podgorici funkcioniše kao samostalna univerzitetska jedinica. Od 2008. godine nastava se realizuje prema principima Bolonjske deklaracije koja je usvojena od strane Univerziteta Crne Gore. Akreditovan je sistem po nivoima i stepenima obrazovanja 3+1+1 (trogodišnje osnovne studije, jednogodišnje specijalističke studije i jednogodišnje magistarske studije). Nastavni plan i program je razvijan uz posvećeno angažovanje nastavnika i saradnika, koji su nesebično prenosili znanje studentima u školi koja se oblikovala.

Potreba za osnivanjem Arhitektonskog fakulteta u Crnoj Gori bila je izražena, zahtjevi tržišta su bili naglašeni, a veliko Interesovanje za studije arhitekture je dodatno osnažilo ideju koja je i realizovana. Nakon dvije decenije postojanja arhitektonskog studijskog programa, vidljive su lokalno ograničene potrebe za produkcijom arhitektonskog kadra. Zbog toga, savremeni obrazovni proces, otvara nove pravce promišljanja, orijentisane na globalno tržište. Naša je obaveza da kontinuirano preispitujemo i razvijamo obrazovni ambijent, prevashodno za lokalne i regionalne potrebe, ali i da razvijamo proces međunarodne konkurentnosti kroz ponudu što naprednije obrazovne prakse. Nakon dvije decenije Arhitektonski fakultet je izrastao u prestižnu obrazovnu i naučno-stručnu instituciju.

Aktuelni nastavni plan je transformisan prema principima studiranja Arhitekture kao regulisane profesije, u Integrisani petogodišnji studijski program Arhitektura obima 300 ECTS, akreditovan i međunarodno priznat i primjenjuje se od 2016/17.  Novi, integrisani master program ima tendenciju da integriše naučne i stručne kompetencije, inženjerstvo, tehnologiju, teoriju i praksu, u čijem je jezgru arhitektonsko i urbanističko projektovanje. Taj proces se bazira na kreativnom i istraživačkom angažovanju. Krajnji cilj je stvaranje profesionalnog kadra sa produktivnim ishodima učenja i visokim nivom kompetencija u oblasti arhitekture i urbanizma. Tendencija je da budući masteri arhitekture budu adekvatno pripremljeni za uspješno naučno i profesionalno djelovanje. Ova dva dominantna pravca se odnose na spremnost kandidata, sa diplomom master arhitekture, za dalje naučno angažovanje i upis na doktorske studije i spremnost za profesionalno angažovanje kroz dobijanje profesionalne licence sa kojom će moći, samostalno ili u timu, da reaguju na kompleksne urbanističke i arhitektonske zahtjeve urbanih prostora i učestvuju u oblikovanju izgrađenog okruženja za 21. vijek.



Ne propustite nijednu važnu vijest, pretplatite se na vijesti Akademski forum.