Plenarno predavanje SIMPED 2023: Prof. dr Blanka Bogunović




Plenarno predavanje SIMPED 2023:  Prof. dr Blanka Bogunović

Doprinos psihologije muzike obrazovanju i profesiji muzičkih pedagoga

Prof. dr Blanka Bogunović

Fakultet muzičke umetnosti, Univerzitet umetnosti u Beogradu, Srbija

Predavanje ocrtava saradnju dvije usko povezane discipline: psihologije muzike i muzičke pedagogije. Ističe uzajamnu dobrobit od izazovne saradnje između muzičkih pedagoga i muzičkih psihologa koja se proteže od ranih početaka nastave muzike, pa čak i ne prestaje sa završetkom profesionalne karijere muzičara. U regionu Zapadnog Balkana, ova interdisciplinarna razmena je posebno dragocjena u okviru trostepenog sistema muzičkog obrazovanja (osnovna, srednja muzička škola, univerzitet) tokom koga učenici i studenti  ovladavaju različitim muzičkim vještinama, u individualnom i grupnom okruženju (npr. Instrumentalna nastava, solfeđo, kamerna muzika, orkestar, hor). Predavanje ima za cilj da predstavi glavne pravce doprinosa psihologije muzike muzičkom obrazovanju i profesiji, na osnovu istraživanja i razumijevanja prakse specijalističkog i opšteg muzičkog obrazovanja. Biće predstavljeni rezultati istraživanja relevantni za buduće kompetencije studenata visokog muzičkog obrazovanja (VMO) i muzičkih pedagoga u praksi, te će biti naglašene praktične implikacije. Biće ukazano na značajne aspekte kognitivnog, emocionalnog i socijalnog razvoja mladih, mladih profesionalaca i odraslih muzičara koji se bave različitim muzičkim aktivnostima. Dakle, podizanje svijesti o psihološkim procesima i svojstvima (npr. motivacija, ličnost, sposobnosti) može podržati procese učenja (učenika) i podučavanja (muzičkih pedagoga u školama) i ovladavanje strategijama za poboljšanje slušanja, izvođenja i stvaranja muzike. Dakle, sveobuhvatno razumijevanje individualnih kapaciteta, jakih i slabih strana, i poznavanje metakognitivnih strategija „kako raditi“ može učiniti učenje i nastavu efikasnijim i, dugoročno gledano, može biti od koristi za dobrobit učenika i nastavnika. Široka primjenljivost znanja iz psihologije muzike već je primijećena u „širem svijetu“ muzičkog obrazovanja u okviru Evropskih muzičkih institucija. U posljednjih 15 godina, njeno rastuće prisustvo u nastavnim planovima i programima visokog muzičkog obrazovanja u zemljama Zapadnog Balkana daje nadu za dalju konstruktivnu saradnju između disciplina, psihologa i muzičkih pedagoga u novim institucijama u regionu. Stoga će biti skicirana pozicija Psihologije muzike u okviru univerzitetskog muzičkog obrazovanja u Evropskom prostoru i regionu Zapadnog Balkana, i predlozi za dalji razvoj biće izloženi.

 

 



Ne propustite nijednu važnu vijest, pretplatite se na vijesti Akademski forum.