Accesibility Adjustments

Choose the right accessibility profile for you
OFF ON
Highlight Links Highlights all the links on the site!
OFF ON
Pause Animations Animations will be paused on the site!
OFF ON
Dyslexia Font Dyslexia Font will be applied on the site!
OFF ON
Hide Images All images will be hidden on the site!
Choose the right accessibility profile for you
Adjust Font Sizing
Default
High Saturation
High Contrast
Light Contrast
Dark Contrast
Adjust Letter Spacing
Default
Adjust Line Height
Default
Speak Mode
Align Center
Align Left
Align Right

Saša Simović

dr Saša Simović

vanredni profesor | Filološki fakultet

BIOGRAFIJA Prof. dr Saša Simović rođena je u Nikšiću gdje je završila osnovnu školu i gimnaziju. Dobitnik je diplome „Luča“ I, II i III (za osnovno, srednje i visoko obrazovanje). Diplomirala je 2000. godine na Studijskom programu za engleski jezik i književnost Filozofskog fakulteta u Nikšiću sa ocjenom 10, odnosno prosječnom ocjenom na studijama 9,08 čime je stekla zvanje profesor engleskog jezika i književnosti (A) i profesor italijanskog jezika (B). Postdiplomske studije...

Izabrane publikacije

Godina Kategorija Autori Naslov Izvor
2022SCI, SCIE, SSCI, A&HCI
Saša Simović i Olga Vojičić-KomatinaTwo Congenial Female Voices – A Word ApartAnnales – Anali za istrske In mediteranske študije, Series Historia et Sociologia,
2022SCI, SCIE, SSCI, A&HCI
Saša Simović i Olga Vojičić-KomatinaRethinking the Past: Victoria Four-Thirty and the East/West LineTransylvanian Review
2021SCI, SCIE, SSCI, A&HCI
Saša SimovićUmjetnost riječi – Pjesništvo Edgara Allana PoeaKnjiževna smotra, časopis za svjetsku književnost
2016SCOPUS
Saša Simović, Marija Mijušković Rad "American Romanticism, Poe and 'The Rationale of VerseAmerican and British Studies Annual
2016SCI, SCIE, SSCI, A&HCI
SCOPUS
Saša SimovićEdgar Allan Poe: Reflections on PoetryTransylvanian Review/ Revue de Transylvanie
2016SCI, SCIE, SSCI, A&HCI
SCOPUS
Marija Mijušković, Saša SimovićThe 21st Century English Language Reading Classroom in Montenegro: the Influence of Metacognitive Strategies on University Students’ Attitudes Regarding the Process of Reading in EnglishPorta Linguarum

Obavjestenja iz nastave

//