Filozofski fakultet

Aktuelna biografija sa bibliografijom prof. dr Nikola Mijanović




Dr NIKOLA MIJANOVIĆ, redovni professor FILOZOFSKOG FAKULTETA NA UNIVERZITETU  CRNE GORE                                                                                         

                       

                        B I O G R A F I J A    S A    B I B L I O G R A F I J O M

 

 Podaci o obrazovanju i radnom angažovanju

           Prof. dr NIKOLA MIJANOVIĆ rođen je 15. 09. 1950. godine u Ulogu, opšina Kalinovik. U rodnom mjestu završio je osmogodišnju školu, a srednju u Sarajevu. Na Pedagošom fakultetu  u Rijeci diplomirao je studije pedagogije, smjer: organizacija i tehnologija nastave. Na istom fakultetu završio je 1985. godine postdiplomski studij i stekao zvanje magistra društveno-humanističkih znanosti iz područja pedagogije. Doktorsku disertaciju je odbranio 1994. godine na Filozofskom fakultetu u Novom  Sadu - Odsjek za pedagogiju, i stekao zvanje doktora pedagoških nauka.

            Poslije završenog  studija zasnovao je radni odnos u Centru za organizaciju slobodnog vremena djece i omladine u Rijeci, kao pedagog - organizator. Od 1979. godine živi u Sarajevu i radi u TAS-u  (Tvornica automobila Sarajevo), prvo kao programer  i organizator obrazovanja, zatim kao rukovodilac Odsjeka za obrazovanje kadrova, poslije čega je izabran za direktora kadrovske službe na nivou Tvornice. Tu dužnost je obavljao do aprila mjeseca 1992. godine, kada je i započeo rat u BiH.

            Kao magistar  pedagoših nauka 1994. godine izabran je na Filozofskom fakultetu  u Nikšiću - Odsjek za obrazovanje učitelja, u zvanje asistenta  za pedagošku grupu predmeta, da bi nepuna dva mjeseca iza toga doktorirao i oktobra 1995. godine preuzeo nastavu na predmetu Opšta pedagogija, pri Odsjeku za predškolsko vaspitanje. Godinu dana kasnije izabran je u zvanje docenta na predmetu Savremena obrazovna tehnologija, a nešto kasnije i na predmetu Metodologija pedagoških istraživanja. Godine 2002. izabran je u zvanje vanrednog, a 2007. godine u zvanje redovnog profesora. Na osnovnim i specijalističkim akademskim studijskim programima izvodi nastavu  iz sljedećih disciplina: Didaktika, Dokimologija, Savremena obrazovna tehnologija i Metodologija pedagoških istraživanja. Pored toga, profesor ja iz oblasti pedagogije na postdiplomskim i doktorskim studijskim programima. 

 2.  NAUČNO-ISTRAŽIVAČKI I STRUČNI RADOVI

 2.1 O b j a v lj e n e   k nj i g

  1. Mijanović N. (1999): Tehničko-tehnološki razvoj i obrazovanje, "Obod", Cetinje; 
  2. Mijanović N. (2002): Obrazovna tehnologija, “Obod dd Cetinje” – Podgorica;
  3. Mijanović N. i dr. redaktori (2002): Uvod u građansko obrazovanje, “Kultur kontakt”,  Austrija, “Republic of Austria, Federal Ministry for  Foreign Affaires” i “Ministarstvo prosvjete i nauke Crne Gore”, Podgorica;
  4. Mijanović N. i dr. redaktori (2002): Škola je odlučila da živi, “Kultur kontakt”, Austrija, “Republic of Austria, Federal Ministry for  Foreign Affaires”  i “Ministarstvo prosvjete i nauke Crne Gore”, Podgorica.
  5. Mijanović N. i dr. redaktori (2010): Implementacija sistema kvaliteta na Univerzitetu Crne Gore, “Univerzitet Crne Gore, Podgorica.

2. 2. Objavljeni naučni i stručni radovi 

  1. Mijanović N. (1984): Planiranje obrazovnih akcija u organizaciji udruženog rada (u časopisu: Obrazovanje i rad, br. 1-2), Zagreb;
  2. Mijanović N. (1985): Tehničko-tehnološki napredak i programiranje obrazovanja (u časopisu: Obrazovanje i rad, br. 6-7), Zagreb;
  3. Mijanović N. (1989): Aplikativni model organizacije kadrovske službe (u časopisu: Kadrovi i udruženi rad, br.4-5), Zagreb;
  4. Mijanović N. (1990): Tehnički progres i razvoj kadrova (u časopisu: Kadrovi i rad, br. 5), Zagreb;
  5. Mijanović N. (1988): Osnovne karakteristike vaspitno-obrazovnog sistema u Čehoslovačkoj (u časopisu: Pedagogija, br. 2), Beograd;
  6. Mijanović N. (1994): Savremena nastava - pretpostavka utemeljenja permanentnog obrazovanja, (u časopisu: Inovacije u nastavi, br. 1-2), Beograd;
  7. Mijanović N. (1995): Aktuelni problemi i nedoumice u vezi sa shvatanjem i definisanjem cilja vaspitanja (u časopisu: Vaspitanje i obrazovanje, br. 1), Podgorica;
  8. Mijanović N. (1995): Mjesto i uloga nastavnika fizičkog vaspitanja u uslovima savremenih promjena (u časopisu: Fizička kultura, br. 2), Beograd;
  9. Mijanović N. (1995): Pojam i uloga savremene nastavne tehnologije (u časopisu: Inovacije u nastavi, br.4), Beograd;
  10. Mijanović N. (1996): Aktuelni problemi obrazovanja u uslovima savremenih tehničko-tehnoloških promjena (U zborniku: Obrazovanje i ljudski faktor danas), "Savez pedagoških društava Jugoslavije", Beograd:
  11. Mijanović N. (1996): Primjena savremene obrazovne tehnologije u nastavi fizičkog vaspitanja (u časopisu: Fizička kultura, br. 4), Beograd;
  12. Mijanović N. (1997): Teze i mogući pravci razvoja obrazovanja u budućnosti (u časopisu: Pedagogija, br. 4), Beograd;
  13. Mijanović N. (1997): Suština savremene obrazovne tehnologije, njene veze i odnosi sa didaktikom (u časopisu: Naša škola, br. 3-4), Banja Luka;
  14. Mijanović N. (1998): Motivacija kadrova kao pretpostavka uvođenja sistema kvaliteta (u časopisu: Kvalitet, br.7-8), Beograd;
  15. Mijanović N. (1998): Promjene kao nužan uslov do sistema obrazovanja po mjeri budućnosti (u časopisu: Pedagogija, br. 4), Beograd;
  16. Mijanović N. (1998): Problemska nastava u funkciji efikasnog individualnog razvitka učenika (u časopisu: Inovacije u nastavi, br. 1), Beograd;
  17. Mijanović N. (1998): Predškolsko i osnovno obrazovanje u svijetlu predstojećih promjena (Prosvjetni rad, br.3-4), Podgorica;
  18. Mijanović N. (1998): Problemi predmetno-metodološkog utemeljenja metodike (U zborniku: Metodika naučna i nastavna disciplina), "Učiteljski fakultet", Jagodina;
  19. Mijanović N. (1998): Mogućnosti problemskog učenja u nastavi geografije, (u časopisu: Inovacije u nastavi, br.4), Beograd;
  20. Mijanović N. (1998): Metodološko-didaktički problemi razvoja udžbenika (U zborniku: Vrednosti savremenog udžbenika), "Učiteljski fakultet", Užice;
  21. Mijanović N. (1998): Metodološko-koncepcijski pristup kao faktor uspješnih promjena u obrazovanju (u časopisu: Pedagogija, br. 3), Beograd;
  22. Mijanović N. (1999): Teorijsko-metodološki   aspekti proučavanja   savremenog   udžbenika   (U zborniku: Vrednosti savremenog udžbenika), "Učiteljski fakultet", Užice;
  23. Mijanović N. (1999): Naučno-istraživački rad kao pretpostavka uspješnih promjena u sistemu obrazovanja (u časopisu: Vaspitanje i obrazovanje, br. 1), Podgorica;
  24. Mijanović N. (1999): Osnovne karakteristike eksperimentalnog proučavanja u vaspitanju i obrazovanju,(u časopisu: Vaspitanje i obrazovanje, br. 3), Podgorica;
  25. Mijanović N. (1999): Izbor odgovarajuće metodologije kao preduslov implementacije promjena u školskom sistemu (Prosvjetni rad, posebno izdanje), Podgorica;
  26. Mijanović N. (1999): Tehničko-tehnološki razvoj i sistem kvaliteta u profesionalno-stručnom obrazovanju (U zborniku: Progres i kultura) "Institut za sociologiju Filozofskog fakulteta", Nikšić;
  27. Mijanović N. (1999): Savremena koncepcija nastave politehničkog obrazovanja pretpostavlja primjenu nove obrazovne tehnologije (U zborniku: Savremeno tehničko   obrazovanje), "Institut za pedagoška istraživanja", Beograd;
  28. Mijanović N. (1999): Eksperimentalno proučavanje u vaspitanju i obrazovanju (u časopisu: Vaspitanje i obrazovanje, br. 3), Podgorica;
  29. Mijanović N. (1999): Epistemološko-metodološki aspekti i mogućnosti sistemskog proučavanja pedagoških problema (u časopisu: Pedagogija, br. 4), Beograd:
  30. Mijanović N. (1999): Osobine istraživača kao značajan preduslov uspješnog proučavanja vaspitno-obrazovnih fenomena (u časopisu: Nastava i vaspitanje, br. 3-4), Beograd;
  31. Mijanović N. (1999): Pogledi na reformu obrazovanja (u časopisu: Vaspitanje i obrazovanje, br. 4), Podgorica;
  32. Mijanović N. (2000): Uloga nastavnika u uslovima primijenjene savremene obrazovne tehnologije,(U zborniku sa Devete međunarodne konferencije: Informatika u  obrazovanju,   kvalitet i nove informatičke tehnologije), Tehnički fakultet, "Mihajlo Pupin", Zrenjanin;
  33. Mijanović N. (2000): Problem egzaktnosti pedagoškog eksperimenta (u časopisu: Nastava i vaspitanje, br.4), Beograd;
  34. Mijanović N. (2000): Kvalitet stručnog obrazovanja (U zborniku: Obrazovanje na razmeđi vekova),"Savez pedagoških društava Jugoslavije", Beograd;
  35. Mijanović N. (2000): Struktura i značaj pedagoškog naučno-istraživačkog projekta (u časopisu: Vaspitanje i obrazovanje, br. 2), Podgorica;
  36. Mijanović N. (2001): Obrazovanje i stručno usavršavanje nastavnika kao pretpostavka uvođenja savremene obrazovne tehnologije (u časopisu: Vaspitanje i obrazovanje, br. 4) Podgorica;
  37. Mijanović N. (2001): Problemsko učenje kao faktor osavremenjivanja nastave (u časopisu: Vaspitanje i obrazovanje, br. 3), Podgorica;
  38. Mijanović N. (2001): Analiza sadržaja kao svrsishodna naučno-istraživačka tehnika (u časopisu: Pedagogija, br. 2), Beograd;
  39. Mijanović N. (2001): Mogućnosti primjene sistemsko-strukturalnog pristupa u procesu proučavanja pedagoških fenomena (U zborniku: Institut za pedagoška istraživanja, br.33, Beograd);
  40. Mijanović N. (2001): Mjesto i uloga učenika u uslovima informacione multimedijske obrazovne tehnologije (U monografiji: Tehnologija   - informatika   -   obrazovanje),  "Institut   za pedagoška istraživanja", Beograd;
  41. Mijanović N. (2002): Pojam, značaj i mogućnosti primjene projekt metode u procesu nastave i učenja, (u časopisu_ Vaspitanje i obrazovanje, br. 4), Podgorica;
  42. Mijanović N. (2002): Konstutitivni i metodološko-epistemološki problemi metodike, (u časopisu: Pedagogija, br. 1-2), Beograd;
  43. Mijanović N.(2003): Rad sa darovitim učenicima između deklarativnog i stvarnog, Uvodni referat na Međunarodnom znanstvenom simpozijumu: Nadarjeni iskorišćen ali prezrt potencijal, „Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani“ i „Visoko šolsko središće Novo Mesto“;
  44. Mijanović N. (2003): Obrazovanje na početku XXI vijeka između individualnih i društvenih potreba, (U zborniku: Vrijeme i progres, Crna gora na razmeđu milenijuma, Crnogorska akademija nauka i umjetnosti, Podgorica;
  45. Mijanović N. (2003):Obrazovni multimediji u funkciji efikasnog organizovanja individualizovane nastave (U zborniku: Tehnologija informatika i obrazovanje, br. 2), „Institut za pedagoška istraživanja“ i Centar za razvoj i primenu nauke, tehnologije i informatike, Beograd i Novi Sad;
  46. Mijanović N. (2004):Vrednovanje rada učenika kao faktor inoviranja nastavnog procesa, ( u časopisu: Vaspitanje i obrazovanje, br. 4), Podgorica;
  47. Mijanović N. (2004): Savremena obrazovna tehnologija kao pretpostavka uspješnog organizovanja diferencijalne nastave, Uvodni referat na Međunarodnom znanstvenom simpozijumu: Mediji v izabraževanju, „Pedagoška fakulteta univerze v Kopru“ i „Pedagoško visokošolsko središće Novo Mesto“, Novo Mesto;
  48. Mijanović N. (2004): Uloga komunikacije u procesu organizovanja savremene nastave i učenja, Međunarodni naučni skup: Komunikacija i mediji, „Učiteljski fakultet Jagodina“ i „Institut za pedagoška istraživanja“, Beograd;
  49. Mijanović N.(2004):Uloga Multimedija u procesu nastave i učenja, (U zborniku: Savremene informatičke i obrazovne tehnologije i novi mediji u obrazovanju), „Učiteljski fakultet“, Sombor;
  50. Mijanović N. (2004): Individualizirana nastava kao determinanta škole bez slabih učenika, (U zborniku sa međunarodnog znanstvenog skupa: Škola bez slabih učenika), „Filozofski fakultet“, Pula;
  51. Mijanović N. (2005): Obrazovna informaciona tehnologija u funkciji efikasnog sticanja znanja na daljinu,(U zborniku: Tehnologija, informatika, obrazovanje, br. 3), „Institut za pedagoška istraživanja i „Centar za razvoj i primenu nauke, tehnologije i informatike“, Beograd - Novi Sad;
  52. Mijanović N. (2005): Obrazovanje na daljinu – prednosti i ograničenja (U zborniku sa Druge međunarodne naučno-stručne konferencije: Informatika, obrazovna tehnologija i novi mediji u obrazovanju, knjiga 2), „Učiteljski fakultet“, Sombor;
  53. Mijanović N. (2005): Permanentno usavršavanje nastavnika kao pretpostavka uspješnog inoviranja vaspitno-obrazovnog sistema, (U zborniku sa međunarodnog naučnog skupa: Savremeni tokovi u obrazovanju nastavnika), „Učiteljski fakultet“, Vranje i „Savez pedagoških društava SCG“, Vranje;
  54. Mijanović N. (2006): Organizacija timske nastave uz primjenu savremenih obrazovnih medija, (U zborniku: Spomenica Petru Mandiću), Akademija nauka i umjetnosti Republike Srpske, Banja Luka;
  55. Mijanović N. (2006): Naučne činjenice, zakoni i zakonitosti kao pretpostavke efikasnog proučavanja pedagoške teorije i prakse, Vaspitanje i obrazovanje br. 3, Podgorica;
  56. Mijanović N. ( 2007): Uticaj koncepcije cjeloživotnog učenja na aktuelnu reformu vaspitno-obrazovnog sistema u Crnoj Gori (U zborniku: Crnogorske akademije nauka i umjetnosti), Podgorica;
  57. Mijanović N. (2007): Obrazovna multimedijska tehnologija kao pretpostavka organizacije nastave i učenja iz udaljene učionice, (U zborniku sa međunarodnog naučnog skupa: “Andragogija na početku trećeg milenijuma), Beograd;
  58. Mijanović N. (2007): Internet u procesu organizacije nastave i učenja (U zborniku sa četvrtog ,međunarodnog simpozijuma: Tehnologija-informatika-obrazovanje, “Institut za pedagoška istraživanja”, “Prirodno-matematički fakultet Novi Sad”, i “Centar za razvoj i primenu nauke”, Novi Sad-Beograd;
  59. Mijanović N. (2007) : Vrednovanje rada učenika kao didaktički problem (U zborniku sa međunarodnog naučnog skupa: Promenama do kvaliteta u radu škole), Beograd;
  60. Mijanović N. (2007): Pojmnovno-strukturalni aspekti komunikacije u nastavnom procesu, (U zborniku sa međunarodnog naučnog skupa: Razvoj komunikacijskih kompetencija nastavnika i učenika), “Učiteljski fakultet”, Jagodina;
  61. Mijanović N. (2008): Subjekatska pozicija učenika u vaspitno-obrazovnom procesu između deklarativnog i stvarnog, (u časopisu: Inovacije u nastavi, br. 1), Beograd;
  62. Mijanović N. (2008): Uloga didaktičkih medija u procesu savremeno organizovane nastave i učenja, (U zborniku Crnogorske akademije nauka i umjetnosti) Podgorica;
  63. Mijanović N. (2009): Individualizovana nastava kao osnovna didaktička paradigma škole budućnosti, (U zborniku sa međunarodnog naučnog skupa: Buduća škola, br. 2) “Srpska akademija obrazovanja”, Beograd;
  64. Mijanović N. (2009): Uloga didatičkih medija u procesu organizovanja mikronastave (U zborniku sa međunarodnog naučnog simpozijuma: Tehnologija, informatika, obrazovanje za društvo učenja i znanja) „Fakultet tehničkih nauka“ Novi Sad i „Institut za pedagoška istraživanja“, Beograd;
  65. Mijanović N. (2010): Uloga savremenog nastavnog kurikuluma u reformi škole, (u časopisu: Naša škola, br. 3-4), Banjaluka;
  66. Mijanović N. (2011): Istorijat, stanje i perspektive razvoja pedagoške teorije i prakse u Crnoj Gori, (u časopisu: Vaspitanje i obrazovanje, br.4), Podgorica;
  67. Mijanović N. (2011): Egzemplarna nastava u funkciji efikasnijeg savlađivanja programskog sadržaja, (U zborniku sa međunarodnog naučnog skupa: Nastava i učenje), „Učiteljski fakultet“, Užice;
  68. Mijanović N. (2011): Značaj i uloga inovacija u procesu savremeno organizovane nastave i učenja, (U godišnjaku: „Srpske akademije obrazovanja“), Beograd.
  69. Mijanović N. (2014): Vaspitno-obrazovni sistem u funkciji ostvarivanja društva znanja, (u časopisu: Luča - jubilarni broj posvećen tridesetogodišnjici publikovanja ovog časopisa, „Društvo filozofa i sociologa Crne Gore“;
  70. Mijanović N. (2014): Vaspitna funkcija nastavnika između teorije i prakse, (u godišnjaku: „Srpske akademije obrazovanja“), Beograd.
  71. Mijanović N. (2014): Usavršavanje nastavnika kao pretpostavka unapređenja kvaliteta njihove profesionalno-stručne kompetentnosti, (U zborniku: Kvalitet vaspitno-obrazovnog rada II, sa Drugog kongresa pedagoga) “Društvo pedagoga Republike Srpske”, Banja Luka.
  72. Mijanović N. (2014): Globalizacija svijeta i savremeni vaspitno-obrazovni izazovi (U međunarodnom tematskom zborniku: Uloga obrazovanja i vaspitanja u razvijanju humanističkih , interkulturalnih i nacionalnih vrednosti) Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini, Kosovska Mitrovica i Srpska akademija obrazovanja u Beogradu;
  73. Mijanović N. (2015): Udžbenik u novom medijskom okruženju, (U zborniku s međunarodne znanstvene konferencije, Opatija) , “Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu”.
  74. Mijanović N. (2015): Multimediji u procesu nastave i učenja – prednosti i ograničenja, (U zborniku: Sistem obrazovanja i digitalna kultura), Crnogorske akademije nauka i umjetnosti, Podgorica;
  75. Mijanović N. (2016): Funkcija i perspektive udžbenika u savremenom medijskom prostoru, (U zborniku: Udžbenik u funkciji nastave i učenja), “Učiteljski fakultet”, Užice;
  76. Mijanović N. i Jaramaz M.(2016): Stanje i perspektive razvoja obrazovanja odraslih u Crnoj Gori, (U zborniku radova 7. Međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih: Komu treba obrazovanje odraslih?), “Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih u suradnji s Hrvatskim andragoškim društvom u Zagrebu;
  77. Mijanović N.(2016): Individualiziran pouk v funkciji razvoja nadarjenih učenicev - Personalised instruction in function of the development of gifted students – (u časopisu: Didactica slovenica, Pedagoška obzorja, br. 3 – 4, Novo Mesto).

 

  1. Učešće u projektima

 3.1. Međunarodni projekti

-          Obrazovanje za aktivno demokratsko građanstvo,

-          Obrazovanje za suživot s razlikama,

-          Živimo i učimo demokratiju.

   3.2. Domaći projekti

-          Stanje i problemi pripremanja nastavnika za neposredno izvođenje  razredne nastave,

-          Reforma obrazovnog sistema Crne Gore,

-          Nova uloga pedagoga i psihologa u reformi obrazovanja,

-          Obrazovanje i demokraija –  rukovodilac projekta,

-          Nasilje među vršnjacima  -  rukovodilac projekta.

 Recenzije knjiga i projekata

  1. Mijanović N. (1999): Recenzija udžbenika prof. dr Slavke Gvozdenović, Metodika nastave filosofije, "Univerzitet Crne Gore" i "Zavod za udžbenike i nastavna sredstva", Podgorica, 1999.
  2. Mijanović N. (2003): Recenzija knjige Prof. dr Rada Delibašića, Putevi razvoja humane ličnosti, „Civitas Montenegro centar«, Nikšić;
  3. Mijanović N. (2004): Recenzija knjige: Andragoške osnove obrazovanja odraslih, Ratka Đukanovića; „Centar za stručno obrazovanje“ i „Filozofski fakultet“, Nikšić-Podgorica;
  4. Mijanović N.(2006): Recenzija leksikona pedagoško-psiholoških pojmova i izraza, Radovana Damjanovića;
  5. Mijanović N. (2002): Recenzija rukopisa u džbenika Istorija za II razred gimnazije, Rješenje br. 665/2 od 03.07. 2002 ;
  6. Mijanović N. (2004): Recenzija udžbenika za I i II razred srednje stručne škole: Mašine i uređaji, Rješenje br. 01-244/3, od 11.05.2004. godine;
  7. Mijanović N. (2006): Recenzija udžbenika prof. dr Slavke Gvozdenović : Metodika nastave sociologije, “Univerzitet Crne Gore”, Podgorica;
  8. Mijanović N. (2006): Recenzija knjige prof. dr Slobodana Vukićevića: Sociologija rada i preduzetništva, „ Filozofski fakultet“, Nikšić;
  9. Mijanović N. (2009): Recenzija rukopisa dr Draga Miloševića, Priručnik za metodiku fizičkog vaspitanja, „Univerzitet Crne Gore“, Podgorica;
  10. Mijanović N. (2012): Recenzija priručnika prof. dr Slavke Gvozdenović: Ogledi iz ociologije obrazovanja, „Filozofski fakultet“, Nikšić;
  11. Mijanović N. (2016): Recenzija monografije prof. dr Danijele Vasilijević: Obrazovna tehnologija – izabrane teme, „Učiteljski fakultet“, Užice.

Projekti: - Vaspitanje za toleranciju, mir i humani razvoj;

- Obrazovanje za razvoj građanske svijesti i demokratiju.

 

  1. Objavljeni prikazi knjiga

 

  1. Mijanović N.(1992): Prikaz knjige prof. dr Vidoja Stefanovića: "Razvoj kadrova privredi" (u časopisu: Ekonomika, br. 5-6), Beograd;
  2. Mijanović N. (1998): Prikaz knjige p dr Ivice Radovanovića: Stil ponašanja nastavnika fizičkog vaspitanja (u časopisu: Pedagogija, br. 1), Beograd;
  3. Mijanović N. (1999): Prikaz knjige p dr Boža Miloševića: Umeće rada (u zborniku: Progres i kultura),"Institut za sociologiju Filozofskog fakulteta", Nikšić;
  4. Mijanović N. (1999): Prikaz udžbenika prof. dr Veljka Banđura i prof. dr Nikole Potkonjaka: Metodologija pedagogije (u časopisu: Vaspitanje i obrazovanje, br. 4), Podgorica;
  5. Mijanović N. (2000): Prikaz udžbenika prof. dr Slavke Gvozdenović: Metodika nastave fiosofije (u zborniku: Komunikacija sociologije sa filozofijom i istorijom), "Univerzitet Crne Gore" i "Institut za filozofiju i sociologiju", Podgorica – Nikšić;
  6. Mijanović N. (2001): Prikaz zbornika radova: "Obrazovanje na razmeđi vekova", 9. Kongresa Saveza pedagoških društava Jugoslavije (u časopisu: Pedagogija, br. 1), Beograd;
  7. Mijanović N. (2001): Prikaz knjige prof. dr Pavla Gazivode: Raskršća obrazovanja (u časopisu: Pedagogija, br. 3), Beograd;
  8. Mijanović N.(2005): Prikaz knjige Radovana Damjanovića :” Leksikon pedagoško-psiholoških pojmova i zraza” (u časopisu : Pedagogija, br. 4), Beograd.
  9. Mijanović N. (2005) : Prikaz knjige prof. dr Ratka Đukanovića: “ Andragoške osnove obrazovanja odraslih”, (u časopisu : Pedagogija, br. 2), Beograd.

  

  1. Angažovanost u odborima i komisijama

 

  1. Rukovodilac Instituta za pedagoška istraživanja pri Filozofskom fakultetutu u Nikšiću;
  2. Član Odbora za obrazovanje Crnogorske akademije nauka i umjetnosti;
  3. Rukovodilac doktorskih studija Filozofskog fakulteta u Nikšiću;
  4. Član Senata Univerziteta Crne Gore;
  5. Član predsjedništva foruma pedagoga Crne Gore;
  6. Predsjednik Komisije za izradu nastavnih planova i programa, Republičkog nacionalnog savjeta za promjene nastavnih planova i programa ;
  7. Član stručne univerzitetske Komisije za nostrifikaciju diploma, Odluka Rektora br. 01-2173, od 27.09.2004. godine;
  8. Član univerzitetske Komisije za praćenje javnog pristupnog predavanja, odluka  Rektora, br. 01-2060, od 16.09.2004. godine ;
  9. Član komisije za recenzije udžbenika osnovnih i srednjih škola, Uvjerenje br. 01-536, od 02.02.2007. godine;
  10. Predsjednik Komisije za kurikulum Ministarstva prosvjete i nauke Crne Gore;
  11. Član univerzitetskog tima za reakreditaciju studijskih programa Univerziteta Crne Gore;
  12. Član Strukovnog vijeća Univerziteta Crne Gore;
  13. Bio je Prodekan za nastavu Filozofskog fakulteta u dva mandata;
  14. Rukovodilac projekta „Obrazovanje i demokratija“;
  15. Rukovodilac projekta „ Nasilje među vršnjacima“;
  16. Predsjednik Tima za reakreditaciju studijskih programa Filozofskog fakulteta;
  17. Član redakcije časopisa Obrazovna tehnologija;
  18. Član Matične komisije za otvaranje Studijskog programa njemački jezik i književnost;
  19. Član Matične komisije za otvaranje Studijskog programa za pedagogiju;
  20. Član Matične komisije za otvaranje Studijskog programa za psihologiju;
  21. Član Matične komisije za otvaranje Studijskog programa za obrazovanje sportskih novinara;
  22. Član Matične komisije za otvaranje Studijskog programa za obrazovanje sportskih trenera;
  23. Član niza komisija za odbranu magistarskih i doktorskih disertacija na univerzitetima Srbije i Bosne i Hercegovine.

 

  1. Ostale aktivnosti

 

  1. Mijanović N. (2003): Učešće u svojstvu eksperta na seminaru : “ Provjeravanje i     ocjenjivanje znanja u relaciji sa razvojem nastavnih planova i programa “, Budva 06. april 2003.
  2. Mijanović N. (2006) : Ostvarivanje bolonjskog procesa na Filozofskom fakultetu u Nikšiću, Univerziteta Crne Gore, (Usmeno izlaganje na međunarodnom naučnom skupu) : Sprovođenje bolonjskog procesa na filozofskim fakultetima u zemljama Jugoistočne Evrope, Skoplje 14. i 15. decembar 2006. ;
  3. Evaluatora dva međunarodna projekta, čiji su nosioci bili Ministarstvo za prosvjetu i nauku Crne Gore i Ministarstvo za obrazovanje Austrije;
  4. Profesor po pozivu na dodiplomskim i postdiplomskim studijama na Univerzitetu izvan Crne Gore.

 

 Nikšić, april 2017. godine                                                          Prof. dr  Nikola Mijanović



Ne propustite nijednu važnu vijest, pretplatite se na vijesti Akademski forum.