Priče o naučnicima iz dijaspore kroz objektiv talentovanih studenata Fakulteta političkih nauka

Uz podršku Komunikacijskog i PR centra Univerziteta Crne Gore i mentora prof. dr Nataše Ružić mladi novinari, inače odabrani studenati osnovnih studija i odabrani studenti master studija studijskog programa Medijske studije i novinarstvo sa Fakulteta političkih nauka, iskoračili su iz amfiteatra i zaronili duboko u svijet naučnih perspektiva intervjuišući naučnike i istraživače koji su bili učesnici međunarodnog simpozijuma „Dani dijaspore i prijatelja Crne Gore“ koji je održan u oktobru 2023. godine na Univerzitetu Crne Gore (Foto galerija: Dani dijaspore i prijatelja Crne Gore).

Kroz razgovore koje su vodile studentkinje Aleksandra Despotović, Amanda Ujkić, Anđela Ašanin, Isidora Kovačević, Kristina Radović i Mia Kružić možete pročitati, između ostalog, o profesoru Ivanu Božoviću i njegovom viđenju kako se velika otkrića događaju ljudima jednom u životu. Profesor Miodrag Mateljević podijelio je svoje viđenje kako i koliko male zemlje imaju potencijala da, u sinergiji sa dijasporom, mogu doseći sam vrh nauke i njenih dostignuća. Istraživač i inženjer Nikola Bešić govorio je o geologiji, istraživanju kriosfere, meteorologiji i klimatologiji, ali i o planinarenju i razlici studiranja u inostranstvu i Crnoj Gori. Molekularni biolog Elma Kurtagić govorila je o istraživanjima koja se odnose na razumijevanju kompleksnosti raka, autoimunih i rijetkih bolesti, a zatim i o razvoj novih ljekova, ali i o tome koliko je teško i zahtjevno studirati van Crne Gore i da li je moguće uskladiti obaveze roditeljstva i karijere u inostranstvu...